Trápí vás bolesti kloubů? Změňte jídelníček a zkuste doplňky stravy

Ztuhlé a bolavé klouby trápí po šedesátce tři čtvrtiny lidí. S včasnou péčí se přitom obtížím můžete vyhnout, a když už se objeví, dají se výrazně zmírnit.

Opotřebení a zánět

Vnitřní výstelku kloubů, která umožňuje bezbolestný a hladký pohyb, tvoří chrupavka. Ta se ovšem s věkem opotřebovává. Když je opotřebení tak velké, že chrupavka na některých místech úplně zmizí, dochází ke tření kostní hmoty. To je provázené velkou bolestí, navíc v podrážděných oblastech může vzniknout zánět.

Tlačenka a medvídci nepomohou

Chrupavku tvoří kolagen, který si naše tělo dokáže vyrobit samo. Jenže s věkem přirozená produkce kolagenu klesá. Některé potraviny, třeba vepřové kůže, hovězí oháňky nebo želé medvídci kolagen obsahují ve velkém množství. Ale jejich konzumace k uchování zdravých kloubů nestačí. Jediným efektivním způsobem je užívání potravních doplňků s  kolagenenem v upravené formě kolagenních peptidů.

Vitaminy a oleje

I přesto hraje jídelníček ve zdraví kloubů velkou roli. Aby byly vaše klouby zdravé, potřebují vitaminy C a D, z minerálů nejvíce vápník a hořčík a také již zmiňovaný kolagen. A jak by měl tedy vypadat jídelníček pro zdravé klouby? Hodně ovoce, třeba citrusů, listové zeleniny, mandlí, ořechů a pohanky. Z masa byste měli dávat přednost rybám, občas je dobré zařadit maso s vyšším obsahem kolagenu – vepřové a kuřecí kůže, hovězí kližku a oháňku. Kvůli dostatečnému příjmu vápníku by nemělo chybět mléko a mléčné výrobky. Prospěje vám i kakao, droždí nebo obilné klíčky.

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama