Trénujte svou paměť

Máte pocit, že vám ochabuje mozek? Jste roztržití, nedokážete se soustředit a často zapomínáte? Povzbuďte mozkovou činnost s pomocí bylinek, správných potravin a aktivního odpočinku. Díky tomu můžete předejít i Alzheimerově chorobě.


Příroda není všemocná, ale mnohdy dokáže skutečné zázraky. Pokud jde o náš mozek a s ním související paměť, jsou přírodní pomocníci tím nejlepším, co pro posílení paměti můžete udělat. Trénujte svůj mozek a bohatě se vám odvděčí.


Inhalujte šalvěj


Pořiďte si šalvějový vonný olej a každý druhý den si uvařte v hrnci vodu, přidejte do ní deset kapek esence a inhalujte ji po dobu patnácti minut. Mnohé výzkumy potvrdily, že šalvěj lékařská má skutečně blahodárný vliv na náš mozek. Šalvěj můžete užívat i ve formě odvaru.


Dbejte na kvalitní spánek


Osm hodin spánku denně by mělo být samozřejmostí, svůj mozek ovšem posílíte i tím, že si po obědě schrupnete alespoň na dvacet minut. Spánek totiž podporuje nejenom paměť, ale také lepší koncentraci a kreativitu.


Pokud se vám nedaří večer usnout nebo se během noci budíte, vypijte před spaním šálek měsíčkového čaje nebo sklenici teplého mléka s lžičkou medu. Občas pomůže i meditační hudba.


Jezte ořechy


Všechny druhy ořechů mají blahodárný vliv na funkci mozku. Měli byste je však konzumovat nesolené a nejlépe i nepražené. Denně si dopřejte jednu malou hrstičku.


Čemu se vyhýbat?


Omezte konzumaci červeného masa a uzenin. Nahradit je můžete rybami a mořskými plody. Rovněž se vyhýbejte smaženým pokrmům a sladkostem.


Odpočívejte aktivně


Hýbejte se, nejlépe tak, že budete alespoň pětkrát týdně chodit na hodinové procházky. Nezapomínejte, že i práce na zahradě je aktivním odpočinkem


Každý den se učte


Vyluštěte si denně aspoň jednu křížovku, čtěte knihy nebo se začněte učit cizí jazyk. I deset minut učení denně dokáže mozek trénovat a průběžně jej posilovat.

reklama
reklama

Komentáře