Udržte si srdce zdravé!

Víte, za jakých okolností váš kardiovaskulární systém tepe pro dlouhý život?

Jistě pro vás není novinkou, že zdravá strava, fyzická aktivita a také příjem omega-3 mastných kyselin jsou faktory obecně řečeno nezbytné ke správné činnosti organismu. Víte ale, jakým způsobem doopravdy ovlivňují zdraví a kondici vašeho srdce?

Takzvané endotelové buňky jsou ty, které významně ovlivňují fungování vašeho srdce.

Je tedy zapotřebí věnovat jim pozornost a snažit se je zachovávat neustále zdravé a aktivní. Cvičení, vyvážený jídelníček, minimalizace stresu a udržování zdravé váhy, to vše endotelu nadmíru prospívá.

Zaměřte se na omega-3

Řeč je o mastných kyselinách, z čehož plyne, že na prvním místě ve vašem jídelníčku by měly být ryby, a vůbec rybí tuk. Nejlepší jsou tučnější ryby, jako je losos, makrela či tuňák.

Dále potom lněná či dýňová semínka, vlašské ořechy nebo sójové boby, které rovněž obsahují „nálož“ omega-3 mastných kyselin, snižujících riziko srdečních chorob. Omega-3 mastné kyseliny zároveň přispívají ke zdraví kardiovaskulárního systému tím, že pomáhají udržovat hladinu cholesterolu v doporučeném rozmezí.

I avokádo patří k omega-3 jídelním bombám.

Příměřená váha

Je pochopitelné, že lidé trpící nadváhou či obezitou zatěžují svoje srdce, které tak musí pracovat na „větší obrátky“. Avšak i mírné snížení hmotnosti může mít velký přínos pro vaše srdce. Zdravá hmotnost totiž snižuje riziko srdečních chorob, mrtvice, vysokého krevního tlaku i cukrovky.

S redukcí hmotnosti zkrátka zlepšíte krevní cirkulaci. A co víc, pokud je břišní tuk ve zdravé normě, tepny se potom snáze rozšiřují a to vede k lepšímu průtoku krve. Budete se cítit lépe a s velkou pravděpodobností se nemusíte obávat infarktu.

Podpořte průtok krve

Jistě víte, že cvičení je základem zdravé životosprávy. A netvrdí se to nadarmo. Pomáhá totiž k rozšiřování cév, což podporuje efektivnější průtok krve a produkci oxidu dusného, který je pro funkci srdce potřebný, neboť vede k jeho lepšímu zásobování.

Oxid dusný totiž řídí, reguluje a chrání kardiovaskulární systém. Pamatujte tedy, že více cvičení znamená více oxidu dusného!

Chronický stres zrušte!

Slyšíte to často, ale ještě jste se nepřinutila s tím něco skutečně udělat? Aktivity jako jóga, meditace a vědomé hluboké dýchání do pánve jsou nejúčinnější techniky, jak se naučit zvládat stresové situace.

Stres totiž negativně ovlivňuje krevní tlak a hladinu cholesterolu a způsobuje oxidativní procesy, tedy překyselení v těle. Chronický stres také úzce souvisí se srdečními chorobami. Zapojte proto do svého života zmiňované relaxační techniky.

reklama
reklama