Unavené oči? Odteď už ne!

I když zrovna nepracujete v kanceláři, i tak dnes namáháme oči více než kdykoli dříve. Může za to tzv. modré světlo, které na nás vyzařuje z televizorů, mobilních telefonů, počítačů...

Vždy je žádoucí udržovat od této elektroniky odstup a neměla byste ani spát s telefonem pod polštářem nebo odloženým vedle na nočním stolku. Kromě toho v zájmu podpory svých očí do stravy zařaďte i následující složky...

Antioxidanty = spolehliví ochránci

O zinek a selen jde v prvé řadě. Zinek totiž pomáhá oko chránit před šeroslepostí a selen snižuje jeho zánětlivost. Z kvalitní stravy tyto látky sice získáte, ale myslete na to, že s přibývajícím věkem je nutné dodat je tělu i ve formě doplňků stravy.

Pamatujte na to při spínání televizního ovladače nebo mžourání na displej telefonu. Dalším pro oko přínosným antioxidantem je lutein.

„Áčko“ i pro šero

Lutein je v organismu zodpovědný za centrální vidění a funguje i jako „filtr“ před modrým světlem. Umí bojovat s volnými radikály a chrání buňky před oxidačním poškozením.

Pro správnou funkci sítnice, která je částí oka, jež vytváří obraz a převádí jej na nervový signál odesílaný do mozku, je zvlášť nezbytný vitamin A. Při zvýšeném příjmu „áčka“ to poznáte zejména tak, že se vám zlepší vidění při nedostatku světla.

reklama
reklama

Komentáře