Moje sladké tajemství

Užijte si saunu! Bezpečně

Patříte-li mezi teplomilce, ozdravný relax v sauně je vám šitý na míru...

Saunování je prospěšné pro celé tělo. Někteří lidé při něm ale stále chybují.

Aby mělo saunování potřebný efekt, je dobré dopřávat si saunu aspoň dvě hodiny jednou týdně. Přitom je však třeba pamatovat na základní zásady zdravého saunování.

Posiluje zdraví i krásu

Saunování je prospěšné pro celé tělo. Podporuje silnou imunitu, pomáhá vyplavit z těla škodlivé látky, vyplavením endorfinů pomáhá zbavit se stresu, posiluje srdce a uvolňuje svaly. Skvělé je také pro pokožku, protože podporuje tvorbu kolagenu.

Kartáče na prokrvení pokožky efekt saunování znásobí.

Nesnažte se lámat rekordy

Při samotném saunování vyčkejte, než se pořádně zapotíte. Ideální doba pro jeden pobyt v sauně je asi 10–20 minut. Tato doba je ale individuální, někomu stačí zpočátku 5 minut, jiný vydrží mnohem déle.

Nesnažte se vydržet co nejdéle za každou cenu, saunování je především o dobrém pocitu. Naslouchejte svému tělu, a pokud se necítíte dobře, saunu opusťte a dopřejte organismu dostatečné ochlazení.

Zchlaďte se!

Po pobytu v sauně je potřeba tělo zchladit, tuto fázi nikdy nevynechte. Pokud nezvládnete bazén, dejte si studenou sprchu. Je to důležité, protože v sauně se začne zvyšovat teplota těla a to se snaží aktivně ochlazovat.

Zintenzivňuje se činnost srdce, zvýšuje se tepová frekvence, stoupá tlak, pokožka se prokrvuje a pocením se z těla vyplavují škodlivé látky. Následné prudké ochlazení pak donutí cévy, aby se zase stáhly a krevní oběh se vrátil do běžného normálu.

Bezprostředně po ochlazení není dobré vrátit se zpět do sauny, protože to představuje pro organismus velkou zátěž. Dopřejte si aspoň 15 minut zklidnění, aby se tep dostal do normálu, tělo skutečně vychladlo a odpočinulo si.

Sauna s řízeným programem

Vyzkoušet můžete také různé saunové rituály. Saunová střediska nabízejí zajímavé zážitkové procedury s proškolenými lektory. Používají se při nich například vonné esence, které saunér pokládá na horké kameny a vzniklou voňavou páru víří ručníkem nebo vějířem, vlastně v sauně tančí. Procedury trvají 8–15 minut a mnohdy mají dokonalý scénář.

Nestřídejte saunu a parní lázeň

Kvalitní wellness centra jsou obvykle vybavena jak různými druhy suchých saun, tak i parními lázněmi. Nesnažte se ale za každou cenu stihnout všechno. Sauny a parní lázně fungují na zcela jiném principu a není dobré je kombinovat. Dopřejte si raději relax v jednom z těchto typů.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden