Víkendová mléčná dieta

Pokud potřebujete trochu zhubnout, upravit zažívání a nastartovat organismus, dvoudenní mléčná očista je pro vás to pravé. Základem úspěchu je zvýšený příjem bílkovin a naopak naprosté omezení sacharidů.

Dieta je založena na kombinaci mléka, ovoce a zeleniny, takže vaše tělo dostane dostatek bílkovin, vápníku, vlákniny a dalších důležitých živin.

Výhody a nevýhody

Dieta vylučuje bílou mouku a milovnice příloh s ní mohou mít potíže, ale dva dny to vydrží každá. Je to však jen začátek dlouhodobé dietní kúry, kdy musíte podobně upravit celý svůj jídelníček.

1. den si k snídani dejte bílý jogurt, 150 g ovoce a lžíci ovesných vloček. K svačině si připravte zeleninovou nebo ovocnou šťávu.

K obědu snězte zeleninový salát se zálivkou z olivového oleje a dip ze 150 g tvarohu a lžíce bílého jogurtu, do kterého přidejte nasekané bylinky. K svačině opět koktejl z kefíru a oblíbeného ovoce. A k večeři třeba květák či brokolice zapečená s tvarohem a sýrem.

2. den ráno začněte s mléčným koktejlem s banánem, sypaným mletými ořechy a vločkami. Ke svačině si dejte ovoce se strouhaným tvrdým sýrem. K obědu snězte dušenou zeleninu s jogurtovou zálivkou nebo vařené brambory s žervé.

K svačině vypijte kefír a den zakončete ředkvičkovou pomazánkou z tvarohu na celozrnném pečivu.

reklama
reklama

Komentáře