Moje sladké tajemství

Víte, co se děje, když špatně spíte?

Někdy se stane, že nemůžeme usnout a dlouhé hodiny se díváme do stropu, místo toho, abychom zabraly. Pokud se ale jedná o dlouhodobý jev, který nás trápí, může nás ohrozit na zdraví.

Nedostatek spánku nám může způsobit vážné zdravotní komplikace. Ohrožen je imunitní systém, který je náchylnější k nejrůznějším infekcím. Ovlivněna může být také hladina hormonů, v našem těle se uvolňují spíše stresové hormony, a naopak produkce růstových hormonů může klesat.

Větší je také pravděpodobnější výskyt cukrovky a s tím spojené riziko obezity. Málo spánku ovlivňuje také srdce a cévy, hrozí tak riziko infarktu či mrtvice.

Před spaním pomůže třeba heřmánek.

Jak se projeví, když máme nedostatek spánku?

Pokud jste už někdy prožily bezesnou noc, asi víte, jak se poté navenek projeví vaše nevyspání. Typická je ospalost a zívání, mezi další projevy patří změny nálad, potíže se soustředěním, pamětí, projevit se může také snížený sexuální apetit.

Dalšími příznaky mohou být například touha po tučném jídle, přehřívání těla, přibírání na váze a impulzivnější rozhodování, protože unavené tělo pociťuje menší obavy z negativních důsledků našich rozhodnutí.

Co může způsobovat, že nemůžeme usnout?

Nejčastějšími zdroji problémů se spánkem jsou faktory jako dlouhodobý stres, hluk, nevhodná pokojová teplota, užívání přípravků s kofeinem, nevyhovující matrace nebo nadměrné zaměstnávání mysli před spánkem, například sledováním televize nebo displejů telefonů a počítačů.

Snažme se co nejvíce eliminovat výše zmíněné, abychom se vyspaly do růžova a měly energii prožít další den naplno. Jak si tedy zajistit lepší spánek? Zhruba třetinu života prospíme, proto bychom se měli zaměřit na několik pravidel, aby byl spánek kvalitní. Ideální je uléhat a vstávat vždy ve stejnou dobu, dostatečně větrat a nepít před spaním alkohol.

Hlavní je se nestresovat. Pomoci nám mohou přírodní pomocníci, kteří umí zklidnit naše tělo. Výborný je třeba meduňkový nebo heřmánkový čaj, který nás uvolní. Zkuste si dopřát alespoň sedm hodin spánku denně. Zaměřte se na spánkový režim, který si při troše dobré vůle lze hezky vybudovat.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden