Cvičení pro každý věk

Znáte mýty, že po padesátce se nedá zhubnout a zformovat postava? Zapomeňte na ně a zkuste se pustit do práce.

I vlivem poklesu hormonů v těle se po padesátce začíná při cvičení výrazně snižovat náš výkon a naše tempo. Jestliže v tomto věku teprve začínáte s výraznější fyzickou aktivitou, musíte počítat s tím, že výsledky neuvidíte hned.

Také vás může zajímat ...

Tělo potřebuje čas, aby si na novou aktivitu zvyklo. Nejste-li si jisti, do čeho se pustit, nejideálnější je kombinovat silové a vytrvalostní tréninky s těmi kompenzačními. Zkusit tak můžete například cvičení v kardio zóně a střídat ho s hodinami jógy či pilates. Vhodná je také jízda na kole proložená delšími procházkami.

Výborné je i plavání, které zaměstná celé tělo.

Cvičení snižuje výskyt chronických chorob

Mezi mnoho výhod cvičení ve starším věku patří lepší funkce imunitního systému, zdravější srdce, ustálený krevní tlak, větší hustota kostí a lepší funkce trávení.

Lidé, kteří pravidelně cvičí, mají také nižší riziko některých chronických onemocnění, včetně Alzheimerovy choroby, diabetu, obezity, srdečních chorob, osteoporózy a rakoviny tlustého střeva. Pohybu se tedy nebojte, nemůže vám uškodit.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje šťastná hvězda

Váš oblíbený časopis Moje šťastná hvězda dostal novější kabátek! Můžete se těšit na nové rubriky, ještě více žhavých kauz, které hýbou českým showbyznysem, dojemné osudy filmových legend i pikantní lásky slavných. To vše už v tomto čísle!

Komentáře

...