Dopřejte si zdravotní hlad

Ruku v ruce s přejídáním a konzumací nevhodných potravin jde obezita, civilizační choroby a předčasné stárnutí. Pokud se chcete těmto problémům vyhnout nebo snížit škody, které napáchaly, vsaďte na občasný půst.

Oddechový čas

Také vás může zajímat ...

Naši předkové občas hladověli, tělo je tak na období sníženého příjmu potravy připravené. V čase, kdy tělo nezatěžujeme zpracováním potravy, může organismus efektivněji detoxikovat a regenerovat. Nedostatek potravy také zvyšuje citlivost na inzulin, pomáhá likvidovat skryté záněty v těle a zvyšuje vylučování hormonů zpomalujících stárnutí.

Stačí půl dne

Pro člověka, který je zvyklý jíst čtyři až pět jídel denně, není jednoduché začít s půstem. Není však nutné, a dokonce ani vhodné, abyste se do hladovění vrhli po hlavě. Pro začátek zkuste jednou týdně dvanáctihodinový půst. Pokud vstáváte v šest ráno, jezte od šesti ráno do šesti do večera odlehčenou stravu.

Tělu dopřejete čtyři hodiny, kdy může trávit a dalších osm hodin na regenerační procesy v játrech.

Postupné navyšování

Když si na dvanáctihodinové hladovění zvyknete, zvyšte počet hodin na čtrnáct, šestnáct a osmnáct. Postupně se dostanete až k celodennímu půstu. Nemusíte se bát, že by vám celodenní hladovka byla nepříjemná. Postupným tréninkem docílíte, že vám hladovění dodá novou energii, budete svěžejší a odolnější.

.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj kousek štěstí

Každé pondělí se můžete potěšit novým vydáním časopisu MŮJ KOUSEK ŠTĚSTÍ. Najdete v něm aktuální zprávy ze společnosti, přitažlivé příběhy známých českých osobností, dechberoucí zážitky ze života čtenářů, spousty výherních křížovek a samozřejmě nechybí ani různé rady pro zdraví, krásu, zajímavé recepty a tipy pro volný čas.

Komentáře

...