Jak správně krmit kočku?

Kočka je labužník a lovec. Potravu má ráda čerstvou a hlavně masitou rozloženou do několika menších porcí denně. Poradíme vám, jak jí sestavit správný a zdravý jídelníček.

Kočky jsou čistí masožravci. Jejich přirozenou potravou jsou části těl ulovených zvířat – ještěrek, myší, ptáků. Z masa si vybírají svalovinu, chrupavky, vnitřnosti, ale nikdy ne velké tvrdé kosti, které jim mohou způsobit problémy se zažíváním. Kočky jsou vybíravé a mlsné. Připravit jim chutné a vyvážené krmení není vždycky jednoduché.

Také vás může zajímat ...

Nezbytnou složkou potravy je také voda – kočka by měla denně vypít 35 až 50 ml vody na 1 kg hmotnosti.

2 Průměrně aktivní dospělá kočka vážící čtyři kilogramy by měla denně přijmout asi 1100 kilojoulů za den. Podíl bílkovin by měl být asi 55 procent, tuků asi 25 procent, sacharidů a vlákniny 10 procent. Zbytek by měly tvořit případné doplňkové vitaminy a minerální látky.

3 Výběr hotových krmiv je více než pestrý – granule, konzervy, kapsičky. U všech výrobků vždy pečlivě čtěte složení. O kvalitě produktu vám hodně napoví správné označení jednotlivých složek. Suroviny by měly být přesně pojmenované.

Například „rýže“ místo „obiloviny“, „kuřecí tuk“ místo „živočišný tuk“, „kuřecí moučka“ místo „masová moučka“. Jinak nikdy nemůžete s určitostí vědět, co vlastně krmivo obsahuje. Zkontrolovat byste měli také údaj o stravitelnosti krmiva. Měla by se pohybovat okolo 80 procent.

4 Každé kočce chutná a svědčí jiný druh krmiva. Prvním znakem, že krmivo kočce sedne, jsou tmavé, pevné výkaly. Po zhruba šesti až osmi týdnech se projeví další viditelné účinky, jako třeba vitalita, lesklá srst, kůže bez lupů, radostná nálada.

5 V případě, že kočce krmivo neprospívá – má trávicí problémy, průjem, špatnou kvalitu srsti, je na místě značku změnit. Přechod na nové krmivo provádějte postupně, po dobu asi deseti dnů. Náhlá změna by mohla vyvolat například zvracení.

První den dejte 20 procent nového krmiva a 80 procent starého, a tento poměr postupně zvyšujte. Část denní krmné dávky může tvořit také čerstvé maso (skopové, drůbeží, králičí), vnitřnosti (výborná jsou především játra bohatá na vitaminy a stopové prvky), povařené ryby bez kostí, tvaroh nebo blanšírovaná zelenina (karotka, cuketa, dýně).

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...