Nepodceňte onemocnění žil

Pocit těžkých nohou, bolest, otoky zadní části nohy nebo kotníku ke konci dne nebo v horku nebo rozvoj metličkových žilek.

Tak obvykle začíná chronické žilní onemocnění. Neotálejte a jděte k lékaři, jen včasné zachycení této nemoci vám zachová plnohodnotnou funkci dolních končetin.

Také vás může zajímat ...

Co dělat pro zlepšení

Za všech okolností pohybujte dolními končetinami. Musíte-li dlouho stát či sezení, dělejte si krátké přestávky, kdy se projdete nebo kdy kroužíte nohama.

Sportujte

Nejvýhodnější je chůze a to alespoň 40 minut denně. Výborná je i jízda na kole nebo rotopedu či plavání. Naopak se vyhněte se tenisu, squashi, házené či košíkové a nezvedejte těžká břemena.

Boty, šaty, teplota

Nenoste boty na podpatku vyšším než 3-4 cm a dbejte na volné oblečení. Žádné těsné kalhotky, pásky, korzety ani punčochy. Na závěr každodenní hygieny si sprchujte nohy chladnou vodou.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

reklama