Probuďte se ze zimního spánku! Předejděte jarní únavě!

Rady a triky, jak se probudit ze zimní letargie. Co vám pomůže předejít jarní únavě nebo zmírnit její příznaky?

Je třeba se jimi řídit ještě před příchodem jara. Zimní měsíce a s nimi spojený nedostatečný příjem vitaminů má za následek oslabení našeho imunitního systému a zvýšenou únavu. Za ní stojí také nedostatek slunečních paprsků, které ovlivňují naši náladu. Je nezbytné již na konci zimy organismus nastartovat.

Stačí dodržovat několik zásad zdravého životního stylu.

1. Upravte jídelníček

Také vás může zajímat ...

Odlehčete se od těžkých zimních jídel. Dopřejte si čerstvé zeleninové saláty a doplňte vitamíny. Omezte kávu a alkohol, které vám neprospívají. Alespoň dvakrát týdně zařaďte do svého jídelníčku ryby – obsahují vitamín D, který nemůžete čerpat ze sluníčka. Nezapomeňte na potraviny s vysokým obsahem vitaminu C (ovoce, zelenina) a vitaminu B (mléčné výrobky, slunečnicová semínka, kukuřice ).

Dále do stravy zařaďte potraviny s obsahem železa (rozinky, játra, špenát).

Vhodným doplňkem jsou přípravky obsahující guaranu, ženšen, koenzym Q10, echinaceu a ginkgo bilobu.

shutterstock_53929492

2. Začněte se hýbat

Vydejte se na procházky nebo delší túry do lesa. Jděte do sauny nebo si zaplavat do bazénu. Pohyb vám udělá dobře i po psychické stránce. Příroda se začíná probouzet a můžete z ní už nyní čerpat blahodárnou energii.. Užívejte si sluníčka, jakmile vysvitne, a teplejšího počasí. Snažte se být v takových chvílích venku. Sluníčko vám zlepší náladu a dodá důležitý vitamín D.

Nezapomínejte na úsměv – má řadu pozitivních vlivů na naše tělo i duši.

3. Otužujte se

Pokud nechcete chodit přímo do sauny, je dobré se otužovat alespoň doma. Sprchujte se vlažnou nebo studenou vodou, hlavně nemějte doma přetopeno. Na spaní vám bude v ložnici stačit 18°C.

4. Nebojte se doplňků stravy

Jezte hodně ovoce, zeleniny a potravin bohatých na vitamíny. Nebojte se vedle čerstvého ovoce a zeleniny sáhnout po vitamínových přípravcích, které obsahují optimální denní dávky důležitých vitamínů a minerálů.

shutterstock_374262382

5. Dodržujte pitný režim

Nedostatek tekutin může být prvotní příčinou únavy a bolestí hlavy. Aby se toxické látky vyplavily z našeho těla, je zapotřebí vypít denně minimálně 2–3 litry tekutin. Vyvarujte se nadměrné konzumace slazených nápojů, kávy nebo alkoholických nápojů. Zařaďte různé bylinné čaje.

6. Dostatečně spěte

Kvalitní spánek je v toto období důležitá část prevence proti jarní únavě. Spánek je jeden z nejefektivnějších nástrojů pro regeneraci organismu. Snažte se chodit spát každý den v podobný čas a spěte aspoň 8 hodin.

7. Vyhněte se stresu a nekuřte

I když je to těžké, snažte se eliminovat stres, který vás vyčerpává. Hodně relaxujte a zabývejte se tím, co lahodí vaší duši. Choďte do divadla, do kina, zatancovat si.

8. Buďte pozitivní

Myslete pozitivně, těšte se na krásné počasí, na blížící se jaro. Radujte se z maličkostí a z každého dne..

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj kousek štěstí

Každé pondělí se můžete potěšit novým vydáním časopisu MŮJ KOUSEK ŠTĚSTÍ. Najdete v něm aktuální zprávy ze společnosti, přitažlivé příběhy známých českých osobností, dechberoucí zážitky ze života čtenářů, spousty výherních křížovek a samozřejmě nechybí ani různé rady pro zdraví, krásu, zajímavé recepty a tipy pro volný čas.

Komentáře

...