S jakým sportem v létě nejrychleji zhubnete?

Ztrácíte se stoupající venkovní teplotou motivaci chodit do posilovny? Využijte hezké počasí ke sportování na čerstvém vzduchu.

Plavání

Také vás může zajímat ...

Při plavání se zapojují všechny svalové skupiny. Posilujete svaly zad, břicha, hýždí, hrudníku i nohou. Kromě toho posílíte i svaly na vnitřní straně stehen. Při plavání spálíte 350 až 700 kilokalorií za hodinu.

Volejbal

Skvělou příležitost, jak šikovně spálit kalorie a jako bonus se i krásně opálit, nabízí plážový volejbal. Plážový volejbal se hraje na nestabilním povrchu – písku, díky čemuž zapojujete do hry navíc plosky nohou, které se neustále musí přizpůsobovat nerovnému, pohyblivému povrchu.

I když vás zpočátku mohou po plážovém volejbalu bolet chodidla, je tento sport pro klenbu chodidel velmi zdravý a prospěšný. Při plážovém volejbalu posilujete všechny hlavní svalové skupiny paží, nohou, hýždí, hrudníku a břicha. A protože písek tlumí otřesy způsobené dopady, tak je plážový volejbal mnohem šetrnější ke kloubům než ten klasický.

Spálíte při něm 500 až 700 kilokalorií za hodinu.

Jízda na kole

Cyklistika je výborná pro obézní jedince nebo osoby s oslabenými klouby. Je relativně levným, časově flexibilním a na rekreační úrovni nenáročným sportem, který klouby nezatěžuje. I když je cyklistika úžasný letní sport, tak od rekreační jízdy na kole nemůžete očekávat, že posílíte kompletně všechny svaly na těle a rapidně si zlepšíte kondici.

I odborníci potvrzují , že při jízdě na kole nejvíce posílíte svaly na nohou, proto je vhodné cyklistiku kombinovat například s plaváním, při kterém posílíte rovněž svaly trupu a na rukou.

Jízdou na kole pak spálíte 300 až 800 kilokalorií za 60 minut.

Tenis

Pro sportovní nadšence, kteří si chtějí zlepšit kondici, ale i pro cílené posílení svalů na rukou a nohou, je ideálním sportem tenis nebo třeba badminton, který si můžete zahrát během léta venku. Podle intenzity zátěže můžete při hodině tenisu spálit přibližně stejně, jako při plavání. Zároveň si zlepšíte prostorovou orientaci, souhru oka a ruky, zrychlíte reakce, získáte více síly a zrychlíte.

Tenis je vhodný sport i pro lepší flexibilitu kloubů a ocení ho i ti, kteří potřebují zlepšit kardiovaskulární situaci. Trpíte-li nadváhou nebo máte problémy s klouby, tenis pro vás vhodný není.

Spálíte 350 až 570 kilokalorií za hodinu.

Posilování s vlastní vahou

Během léta můžete dělat spoustu aktivit, které uskutečníte venku, zadarmo a na čerstvém vzduchu. Kromě výše popsaných sportů doporučujeme kolečkové brusle (spálíte 390 kcal/hodinu) pro zpevnění zadečku. Můžete si zaskákat přes švihadlo (450 kcal/hodinu), zahrát si frisbee (250 kcal/hodinu), u moře doporučujeme šnorchlování (100 kcal/hodinu), vynikající je i veslování (500 až 1220 kcal/hodinu).

Pokud rádi posilujete, vyzkoušejte místo zvedání činek v posilovně posilování s vlastní vahou.

Využít k tomu můžete venkovní hřiště pro dospělé, nebo si zatrénovat třeba v lesoparku.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj kousek štěstí

Každé pondělí se můžete potěšit novým vydáním časopisu MŮJ KOUSEK ŠTĚSTÍ. Najdete v něm aktuální zprávy ze společnosti, přitažlivé příběhy známých českých osobností, dechberoucí zážitky ze života čtenářů, spousty výherních křížovek a samozřejmě nechybí ani různé rady pro zdraví, krásu, zajímavé recepty a tipy pro volný čas.

Komentáře

...