V zájmu zdraví je dobré omezit sůl

Náš denní příjem soli by neměl být větší, než jedna zarovnaná kávová lžička. Špetka soli pak představuje asi půl gramu.

Obvykle však solíme mnohem víc, což škodí našemu srdci a zvyšuje tlak. Víte, jak solení omezit?

Také vás může zajímat ...

Zkuste bylinky

Při vaření místo soli vyzkoušejte různé bylinky, česnek nebo citronovou šťávu. A ze stolu dejte pryč slánku, aby vás zbytečně nelákala.

Sledujte obaly

Většina denního příjmu soli však pochází z potravin. Sledujte proto informace na obalech potravin, abyste odhalili skrytou sůl. Pozor si dejte na pečivo, uzeniny, polotovary a různé slané pochutiny.

Pokud jíte v restauraci, zeptejte se na množství použité soli, nebo požádejte, aby vám pokrm nesolili.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

reklama