Vysmát se dosytosti má pozitivní vliv na zdraví

Ve smíchu zřejmě spočívá tajemství lepšího života. A když není nic k smíchu? Smějte se i tak, učte se smát i bezdůvodně, a to i za obtížných okolností. Výzkum důsledků smíchu ukázal, že na pracovišti, kde vládne dobrá nálada, je i vyšší produktivita práce.

Vědci rovněž zjistili, že smích výrazně snižuje hladinu stresových hormonů kortizolu o 39 %, u adrenalinu o 70 % a u dopaminu o 38 %. Naopak hladina endorfinu, hormonu štěstí, se při smíchu podstatně zvýší.

Podle lékařů smích zlepšuje krevní oběh, pomáhá předcházet kardiovaskulárním chorobám, zlepšuje paměť, působí proti úzkosti a depresím a prospívá imunitnímu systému.

Také vás může zajímat ...

Společenská záležitost

Smích je také společenskou záležitostí. Smích je nakažlivý. Podle vědců je třicetkrát pravděpodobnější, že se začnete smát ve společnosti jiných lidí, než když jste sami. A budete-li se, podle odborníků, ve společnosti smát alespoň 15 minut zvýší se váš práh bolesti o deset procent.

Slavní doktoři, včetně nejslavnějšího lékaře starověku Hippokrata, tvrdí, že kdo je smutný a depresivní, nedokáže vzdorovat nemocem a že dobré zdraví je otázkou smíchu.

Nenechat se odradit

Dobré je smát se vždy, i v momentech největšího stresu. To sice neodstraní problém, ale umožní vám dostat se do takového stavu, že v sobě naleznete novou energii k jeho řešení. Je ovšem třeba překonat obavy, že budete považováni za divné.

Pozor si ale dejte na smích sarkastický a škodolibý. Ten přímo škodí, snižuje sebeúctu, zvyšuje úzkost a deprese. Smích má být slunečný, otevřený, uvolňující a pokud možno společný s druhými. Je třeba si ho pěstovat a někdy se mu přímo učit.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...