Zuby posílíte chroupáním kedlubny

Předkové kedlubny doporučovali na posílení zubů podobně jako mrkev. Má překvapivě mnoho karotenu, vitamínu E, vitamíny skupiny B a vzácný vitamín K. Nalezneme v něm železo, jód, kobalt, měď a stříbro. Cukry obsažené v kedlubně jsou dobře snášeny i diabetiky. Lze ji konzumovat zasyrova i vařenou či zapékanou. – od syrových salátů až po kedlubnu dušenou, nakyselo jako zelí, smaženou, plněnou.

Hodí se i do zeleninových pomazánek, k přípravě placek typu bramboráků.

Také vás může zajímat ...

Krásné vlasy i pleť

Kedlubny přispívají ke zdravé pokožce a pěkným vlasům a spouští látkovou přeměnu. Přítomný selen chrání před volnými radikály a před arteriosklerózou. Vysoký obsah vitamínu C je prevencí proti infekcím. Sto gramů kedlubny obsahuje jen 50 kalorií, a jsou tak vhodnou zeleninou pro redukční diety. Sloučeniny síry působí proti bakteriím. Zvyšuje odolnost proti stresu a schopnost soustředění.

Vitamín K v kedlubně je důležitý pro prevenci vnitřního krvácení a je potřebný pro správnou funkci jater a ledvin.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj kousek štěstí

Každé pondělí se můžete potěšit novým vydáním časopisu MŮJ KOUSEK ŠTĚSTÍ. Najdete v něm aktuální zprávy ze společnosti, přitažlivé příběhy známých českých osobností, dechberoucí zážitky ze života čtenářů, spousty výherních křížovek a samozřejmě nechybí ani různé rady pro zdraví, krásu, zajímavé recepty a tipy pro volný čas.

Komentáře

...