Drsně sepsul nekonečné seriály
Přestože herec JAROMÍR HANZLÍK (68) sám v mnoha seriálech účinkoval,
nad těmi současnými ohrnuje nos.
Divácké hity ze 70. a 80. let jako Bakaláři, Žena za pultem, Cirkus Humberto nebo Sanitka jsou podle Hanzlíka hodnotné seriály s jistou úrovní kvality. Jaká to náhoda, že právě v takových sám herec účinkoval. Naopak ty současné herce v podstatě iritují. U diváků oblíbená klasika, jako je Ulice nebo Ordinace v růžové zahradě, podle něj nejsou nic jiného než degradace hereckého řemesla.
Kritizuje herce
Naráží především na to, že nemají vůbec žádnou hodnotu. Vadí mu, že na rozdíl od dřívějška, kdy nejprve vznikl celý scénář a herec tak jasně věděl, co jeho postavu v příběhu čeká, a pak se teprve seriál natočil, teď příběh vzniká za pochodu, což se podle Hanzlíka odráží na kvalitě díla. „Dnes nikdo neví, jestli z babičky nakonec bude důstojník nebo vrah,“ kroutí rozčileně hlavou.
A není to zdaleka všechno.
Podřadná práce
Pozastavuje se i nad novodobou praxí, kdy seriály vůbec nemají jasný rukopis jednoho uznávaného autora, protože se jak na sestavování příběhů, tak na samotné režii podílejí celé tvůrčí týmy. Hanzlík takovým seriálům odmítá věnovat pozornost jako divák a už vůbec v nich podle svých slov nehodlá účinkovat. Tvrdí, že on si role vždycky pečlivě vybírá. Možná jen pozapomněl, že i on má na kontě účast třeba v Pojišťovně štěstí nebo
v novém pokračování Sanitky.
„Nabídky, které dostávám, jsou tak blbé, že radši budu sedět doma než dělat takové blbosti,“ konstatuje nekompromisně a jasně tím dává najevo, co si myslí jak o současné televizní tvorbě, tak o těch hercích, kteří jsou za takové role na rozdíl od něj vděční. Peníze z honorářů zřejmě nepotřebuje.
Nenechal na Hanzlíkovi nit suchou
Herecká stálice LADISLAV FREJ (74) si takový útok odmítl nechat líbit,
a navíc neváhal Hanzlíka upozornit na jistou lež.
Snoblesou sobě vlastní, ale zároveň nekompromisně rázně se do svého kolegy z Nemocnice na kraji města pustil. Například zmiňuje, že Hanzlík má podle něj přehnané morální zásady. Především ale upozorňuje, že některé věci nejsou úplně tak, jak Hanzlík tvrdí. Jeho slova o tom, jak kvalitně se seriály točily dřív, označuje za velké nesmysly a blbosti.
I dřív to bylo stejné
Připomíná, že ani při natáčení vzpomínané Nemocnice dopředu nevěděli, jak se příběhy jednotlivých postav budou vyvíjet. A díky tomu, že měl seriál u diváků úspěch, se děj průběžně dopisoval, takže i tehdy herci byli ve stejné situaci, jako jsou dnes. Nebojí se na rovinu přiznat ani fakt, že hlavní důvod, proč je mezi herci o role v seriálech takový zájem, jsou především příjemně vysoké honoráře. V souvislosti s tím Frej neváhá pokládat řečnické otázky, na které si ochotně sám odpovídá. „Chceme si platit milenky? Chceme. Chceme na dovolenou k moři? Chceme.
A bez seriálů bychom z toho nic neměli,“ vyjmenovává čistě materiální důvody k účinkování
v seriálech.
Bez servítků
Frej přitom nepatří mezi herce, kteří jdou z role do role. Objevuje se ale právě v těch seriálech, které Hanzlík označuje jako odpad. Například Cesty domů nebo Ošklivka Katka. Právě proto si stojí za svým. „Co si budeme namlouvat,“ nechápe Jaromírovo opovrhování. „Když nám nebude vonět seriál, nebudeme mít nic z toho, co mít chceme,“ doplnil.
„Tím, co říká, degraduje sám sebe,“ upozorňuje Frej s tím, že více soudnosti by Hanzlíkovi neškodilo. Navíc si myslí, že by ve skutečnosti nějakou pěknou roli i rád, ale chlapská hrdost je nejspíš silnější než zájem o nové angažmá. Naposledy se objevil před dvěma lety v třináctidílném seriálu Až po uši.