9 nejlepších potravin pro krásné a zdravé vlasy

Spoustu trápení s vlasy můžete vyřešit pouhým jídelníčkem. Vlasy potřebují spoustu živin. Tyto potraviny jim pomohou.

Losos pro zářivý lesk

Tučné ryby jako losos, sardinky a makrely jsou nabité omega-3 mastnými kyselinami, které tělu musíme dodat jídlem. Kromě dalších benefitů podporují růst vlasů, jejich hustotu, hydrataci a lesk.

Libové drůbeží maso dodá bílkoviny nejen svalům, ale prospěje i vlasům.

Řecký jogurt pro lepší kvalitu

Hustý řecký jogurt je plný bílkovin, které jsou stavebním kamenem i pro vlasy. Kromě toho podporují cirkulaci krve, a to i ve vlasové pokožce, což vede k lepšímu zásobení živinami a podpoře růstu vlasů. Mimo jiné je v nich i vitamin B5 (kyselina pantotenová), který působí proti řídnutí a padání vlasů.

Špenát pro posílení

Také špenát je plný skvělých živin, obsahuje například velké množství vitaminu A, C, železa, betakarotenu a kyseliny listové. Ty společně podporují zdraví vlasové pokožky i vlasů, které udržují hydratované, takže se nelámou a netřepí.

Luštěniny proti padání

Nadměrné vypadávání vlasů můžete omezit konzumací potravin, které jsou bohaté na železo. Kromě masa se mezi jeho nejlepší zdroje řadí sójové boby a luštěniny obecně.

Drůbeží maso pro objem

Vlasy potřebují pro svůj růsti i dostatek bílkovin. Ve chvíli, kdy skončí jejich růstová fáze a ony vypadají, můžete dokonce dojít k jejich řídnutí a ztrátě objemu. Skvělým zdrojem bílkovin je libové krůtí či kuřecí maso.

Batáty proti matnému vzhledu

Sladké brambory batáty jsou plné betakarotenu, ze kterého se pak v těle syntézou stane vitamin A. Ten také aktivuje ve vlasové pokožce žlázy, které stimulují produkci mazu, jenž vlasy chrání před nadměrným vysycháním a matným nezdravým vzhledem.

Skořice podpoří krevní oběh a pomáhá i při hubnutí.

Skořice pro lepší výživu

Dopřejte si špetku skořice klidně každý den. Můžete si ji přidat třeba do ovesných vloček, do ranní kávy nebo si s ní ochutit toust. Nejenže zlepší chuť prakticky jakéhokoli jídla, ale hlavně podporuje krevní oběh. Díky tomu budou vlasové folikuly dobře prokrvené, zásobené kyslíkem a živinami a vlasy budou lépe vyživené a zdravé.

Vejce pro růst

Konzumací vajec pokryjete nejen potřebu bílkovin a železa, ale podpoříte tak i růst vlasů. Právě nedostatek železa může vést k nadměrnému vypadávání vlasů a třepení nehtů. Pokud chcete kvalitní vlasy i nehty, dopřejte si klidně jedno vejce denně.

Dýňová semínka proti padání

Máte-li ve stravě nedostatek zinku, mohou vám začít více padat vlasy. Bohatým zdrojem zinku (a také bílkovin) jsou dýňová semínka. Jedna lžíce obsahuje asi deset procent doporučené denní dávky.

reklama
reklama

Komentáře