Všeho moc škodí. I dlouhý spánek

Rádi o víkendu dospáváte třeba až do oběda? Přestaňte, podle vědců to není zdravé. Narušujete tím své přirozené biorytmy.

Ačkoli by se mohlo zdát, že si vaše tělo potřebuje nedostatečný odpočinkový čas nahradit, není tomu tak. Dohnané hodiny o víkendu se totiž nesčítají s těmi z pracovního týdne.

Výsledkem tak není menší únava a vyrovnání potřebného spánku, ale spíše další únava, vyčerpanost, podráždění, nebo dokonce dezorientace, které mohou mít následně negativní vliv na celkové zdraví.

Spánkový režim

Každá hodina, kterou si o víkendu přidáte, zvyšuje riziko srdečních onemocnění až o 11 procent. To naznačuje, že pravidelný spánkový režim je jistou prevencí před srdečními nemocemi.

Dospávání nesmí být pravidlo

Pravidelný spánek by zkrátka měl být součástí zdravého životního stylu stejně jako cvičení nebo pestrá strava. Experti na spánek doporučují, aby dospělí spali každou noc nejméně sedm hodin, ale důležitější než samotná délka spánku je jeho pravidelnost, a to jak v pracovních dnech, tak o víkendech.

Jestli se vám ale jednou za čas stane, že jdete spát o hodinu později nebo dříve, nic se neděje. Pozor byste si měli dát až v případě, že se z dospávání o víkendech stane pravidlo.

reklama
reklama