5 tipů, jak zatočit s jarní únavou

Jaro už je tady a s ním přichází i únava. Náš organismus potřebuje po zimním období nastartovat a my vám poradíme, jak na to.

Špatná nálada, skleslost, fyzická vyčerpanost, to jsou základní příznaky jarní únavy. Nejde o žádnou nemoc, ale o důsledek dlouhé zimy s nedostatkem slunce a vitaminů, což nám přináší řadu nepříjemných potíží. Co proti tomu tedy dělat?

1. Užívejte si slunce

Také vás může zajímat ...

Dlouhodobý nedostatek slunečního světla je jednou z příčin jarní únavy. Způsobuje deprese, kvůli pobývání v uzavřených prostorách i vyšší riziko nákazy infekčními onemocněními a znamená i sníženou sexuální aktivitu. Navíc vitamin D, který je nezbytný pro fungování našeho organismu, se získává právě ze slunce. Tak neleňte a choďte hodně ven.

2. Nadopujte se vitamíny

V uplynulém období jsme přijímali mnohem méně vitamínů, než naše tělo potřebovalo. Pokud i vy máte vitaminový rest, doplňte to pomocí ovoce, zeleniny, luštěnin, semínek, oříšků nebo multivitaminových potravinových doplňků.

3. Pročistěte organismus

Jaro je skvělým obdobím pro očisťující detox. Ideální jsou kopřivové čaje, březová míza nebo také májové bylinné víno. Přidejte otužování a zdravou stravu, tím se zlepší cirkulace lymfy a krve v organismu, což má blahodárné imunitní účinky. Člověk se po detoxikaci cítí jako znovuzrozený, hýří energií a síly má na rozdávání.

Můžete také zkusit jednodenní půst, během něhož budete konzumovat jen ovocné a zeleninové šťávy, nesolené vývary a vodu. Z těla tak odplavíte jedovaté látky, které jarní únavu způsobují.

4. Změňte jídelníček

Denně jezte alespoň pět menších jídel. Soustředit byste se měli především na potraviny bohaté na vitaminy A a C. Hladinu „áčka“ můžete zvýšit díky pravidelné konzumaci mrkve, brokolice či rybího tuku.

Na „céčko“ jsou bohaté různé druhy citrusů, kiwi nebo šípky. Co se týká masa, chce to spíš jíst drůbeží a ryby. A nebojte se přidat první jarní byliny pro obranyschopnost těla. Určitě je dobré vyzkoušet pampeliškové listy, pažitku nebo hrachové výhonky.

5. Zažeňte únavu medem

Med je zdrojem hořčíku, který posílí nervovou soustavu, srdce a podpoří imunitu. Navíc má protizánětlivý a antibakteriální účinek, a tak k vám nepustí žádné nachlazení, ani chřipku. Dejte si každé ráno a večer lžičku medu, je to ta nejlepší volba pro vaše znavené tělo.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...