Chcete zhubnout? Jezte víc vlákniny!

Strava s vyšším obsahem vlákniny je objemnější a vyžaduje delší a vydatnější žvýkání, což prospívá především lidem trpícím obezitou. Zkuste to tedy. Sníte menší množství jídla, přijmete i méně energie.

Přiměřené množství vlákniny má významnou úlohu v prevenci zácpy. Nadměrné množství vlákniny škodlivé není, může na sebe ale vázat některé vitaminy a minerální látky, zejména vápník a železo. Zároveň může snižovat účinnost léků, proto se doporučuje vlákninu a léky konzumovat s dostatečným časovým odstupem.

Kde se vyskytuje?

Vyskytuje se v naprosté většině potravin rostlinného původu. Za významný zdroj jsou označovány obiloviny, klíčky, luštěniny, zelenina, ovoce a brambory. Stejně tak výrobky z nich – mouka, kroupy, vločky, chléb, pečivo, ovocné, zeleninové a luštěninové produkty.

S vlákninou zvanou pektin se lze setkat v různém ovoci a zelenině. Nejvíc jí obsahují vybrané druhy ovoce – hrozny, angrešt, rybíz a další bobuloviny.

Chybí nám

Ve své potravě máme celkově vlákniny nedostatek. Je to dáno zejména stravovacími návyky a celkovou nechutí k některým druhům potravin, jako jsou například luštěniny.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden