Čím nám tak prospěje jednodenní půst?

Chcete si zlepšit imunitu, kondici, urychlit regeneraci organismu a udržet si zdravou váhu? Zkuste pravidelný jednodenní půst.

Pro koho se nehodí

Jednodenní půst nepředstavuje velkou zátěž. Přesto se do něj nemůže pustit každý. Není vhodný pro těhotné ženy, diabetiky, jedince trpící nízkým tlakem či výkyvy hladiny krevního cukru, chronicky nebo akutně nemocné.

Začněte zlehka

Začněte tím, že jeden den v týdnu nebudete jíst půl dne. Dejte si lehkou snídani, vynechte svačinu a po lehkém obědě už po zbytek dne jen pijte. Večeři vynechte.

Ideální je víkend

První celodenní půst si naplánujte na víkend. Když nejíte a přijímáte více tekutin, tělo se čistí. Uvolňování toxických látek se může projevit únavou, bolestí hlavy či svalů. Je vhodné mít pro ty chvíle klidnější režim.

Výběr tekutin

Zpočátku pijte spíše ovocné a zeleninové šťávy, takové, které nedráždí trávení. Až se budete postit pravidelně, jednou za týden či za dva, můžete přejít na čisticí bylinkové čaje (kopřiva, bříza, máta) a čistou vodu.

reklama
reklama

Komentáře