Co dělat, když vás chytne houser?

Všichni to nejspíš zažili. Ohnete se a už se nemůžete narovnat. Ischias neboli houser či ústřel umí pořádně potrápit. Jak se ho co nejrychleji zbavit?


Na podzim a v zimě jsou záda náchylnější k akutním blokádám. Stačí jenom trochu „ofouknout” a pár hodin nato úpíte bolestí. Proto se vždy teple oblékejte.


Pravidelně také užívejte vitamin B, udržujte si optimální váhu, nezapomínejte ani na pestrou stravu. Co ale dělat, když už bolesti přijdou?


Bylinné koupele


Na housera se doporučuje hlavně suché teplo, pokud si však dopřejete bylinnou lázeň, uleví vám mnohem rychleji. Nejlépe zabírá kopřivová. Stačí jen namočit 4 hrsti kopřivy dvoudomé na 12 hodin do 2 l studené vody.


Po louhování přiveďte k varu, následně sceďte a přilijte do lázně, ve které pobuďte 20 minut. Poté se doporučuje neutírat. Zabalte se raději do županu a ulehněte do peřin.


Vyzkoušet můžete i koupel z borovicového jehličí. 500 g jehličí povařte ve 2 l vody zhruba 10 minut, poté přidejte ještě 100 g máty peprné a 10 minut louhujte. Pomáhají i ovesné vločky. Ty povařte po dobu 15 minut. Nechte 10 minut vylouhovat a šup s nimi do vany.


Hřejivé obklady uleví


V pohodlí domova si také můžete udělat přírodní obklady, které bolavým zádům zaručeně pomohou. Nejúčinnější jsou ty z vařených brambor. Do nich přidejte ještě syrovou cibuli pokrájenou najemno, stroužek utřeného česneku a nastrouhaný křen.


Teplý obklad přiložte na bolavé místo a počkejte, dokud nevychladne. Opakujte 3krát denně. I samotný křen je velmi účinný, umí totiž vytáhnout bolest z těla.


Nastrouhaný ho zabalte do ručníku, který předtím nahřejete, a pak nechte působit. Nezapomeňte vyzkoušet také zázračný zázvor. Půl lžičky sušené byliny zalijte 400 ml vody, poté v odvaru namočte kus hadříku nebo plátýnka a přikládejte na záda.


Fyzioterapeuti doporučují lehké protažení.

Trochu se protáhněte

Ačkoli ústřel vyžaduje hlavně klidový režim, fyzioterapeuti doporučují lehké protažení. Nikdy se nesnažte bolest přemoci silou, mohli byste si ublížit. Pomůže, když si lehnete břichem na podložku stejně tak, jako když ležíte někde na pláži či u vody a čtete si knížku. Pomalu střídejte leh a vzepření se na předloktí.

reklama
reklama