Tipy pro kvalitní a dlouhý spánek

Nemůžete usnout, a když konečně usnete, zase se rychle vzbudíte? Poruchami spánku trpí deset procent populace. Přitom některých z nich se lze snadno zbavit.

Ze všeho nejdříve je zapotřebí vyjmenovat chyby, které před spaním nejspíš děláte. Konzumace alkoholu, kávy, fyzická námaha, sledování televize ani plný žaludek vašemu spánku rozhodně neprospívají. Naopak hodinu před spaním byste místo sledování televize měli poslouchat hudbu nebo si číst.

Večeře by měla být lehká a nejpozději tři hodiny před spaním. A také je dobré chodit spát ve stejný čas a ve stejnou dobu je také zapotřebí vstávat. Co dalšího ale může vašemu dlouhému a ničím nerušenému spánku prospívat? Vyzkoušejte rady našich babiček a prababiček anebo sáhněte po osvědčených bylinkách.

Relaxace s oblíbenou vůní

Máte svou oblíbenou vůni? Udělejte z ní relaxační a každý večer před spadním si vyhraďte deset minut na aromaterapii. Pusťte si difuzér se svou oblíbenou vůní, zavřete oči a nalaďte se na spánek. Nemáte-li svou oblíbenou vůni, doporučujeme sáhnout po levandulové, rozmarýnové, heřmánkové nebo například eukalyptové.

Napusťte si horkou vodu

Dvacetiminutová koupel v horké vodě vám navodí spánek raz dva. Abyste její účinek zvýšili, doporučujeme do koupele přilít výluh z heřmánku nebo měsíčku. Ten si připravíte tak, že vezmete hrst čerstvé nebo dvě hrsti sušené léčivky a zalijete ji dvěma litry vody. Nechte dvacet minut louhovat. Následně sceďte a přilijte do vany.

Čajová uklidňující rutina

Jeden horký šálek čaje před spaním dokáže zázraky. Zejména ten meduňkový. Jednu lžíči čerstvé nebo dvě lžíce sušené meduňky přelijte půl litrem vody a nechte deset minut louhovat. Jakmile čaj trochu vychladne, jeden šálek si dopřejte. Zbytek si nechte na ráno. Výborný je i studený.

Mléko s medem

Bylinky nezabírají? Vyzkoušejte jiný trik. Ohřejte si hrnek plnotučného mléka a přidejte do něj lžičku kvalitního medu. Nezapomínejte však, že mléko je tučné a med plný cukru, proto nedoporučujeme pít tento nápoj každý den.

Rozmačkaný banán

Půl banánu rozmixujte s lžičkou jogurtu a trochou medu. Kaši snězte tři hodiny před spaním, nejlépe hned po večeři a uvidíte, jak budete spát celou noc. Můžete přidat i kapku citronové nebo limetové šťávy.

Hlávkový salát jako sedativum

Stojí pár korun a přitom je našemu organismu tolik prospěšný. Salát totiž obsahuje přírodní sedativa, která jsou velmi podobná těm, jež se nacházejí i v opiu. K večeři si proto připravte lehký zeleninový salát, například s medovo-hořčičnou zálivkou. Jídlo je lehké, a než půjdete spát, snadno ho strávíte.

Potřebujete naprostou tmu

A to naprostou. Odstraňte z ložnice televizor a jiné elektronické vymoženosti, které by vás mohly od spánku rozptylovat. Neberte si do postele ani mobil nebo počítač.

Tyto přístroje vyzařují škodlivé záření, a to i přesto, že jsou v režimu spánku. Na okna si pověste takové závěsy, které nebudou zvenku propouštět žádné světlo. Jedině tak si můžete být jistí, že vás nic nebude rušit a prospíte celou noc.

reklama
reklama

Komentáře