Trápí vás noční pocení? Může jít o „banalitu“ i hormonální nerovnováhu!

Víme, co udělat, když chcete odlišit „běžné“ pocení od nemoci...

U žen nad čtyřicet let jsou návaly horka a chladu nebo noční pocení prvním příznakem hormonálních změn, tedy nastupující menopauzy, která je součástí našeho života. V každém případě pokud se vás tento nepříjemný tělesný jev týká, můžete ho řešit.

Návaly horka zkrátka často souvisí s hormonální nerovnováhou, která ovlivňuje náš termoregulační systém v mozku. Tělo totiž spotřebovává hodně energie, aby se vrátilo zpět k normálnímu stavu. Kromě toho je ale noční pocení někdy také spojováno s užíváním nevhodných léků, onemocněním srdce či příznakem rakoviny.

Místo zpráv v televizi se začtěte do knihy.

Jenom ne stres, nejste v tom sama

Ale neděste se. Noční pocení zažívá většina žen. Podle výzkumů až sedmdesát pět procent menopauzálních žen pociťuje noční pocení. Jeho původcem je snížená hladina hormonů v těle, podobně jako se to děje v období těhotenství. Ačkoli jde tedy o běžný jev, neznamená to, že musíte trpět.

Stop pocení v pěti krocích

Abyste se ujistila, že noční pocení není varovným signálem nějaké nemoci, ale třeba jen tím, že procházíte obdobím menopauzy a děláte několik chyb, které pocení ještě zvyšují, zkuste učinit následující. Pokud ani to nepomůže, vyhledejte lékaře.

Pití před spaním

Nepijte před spaním horké nápoje, a už vůbec ne alkohol. Pití horkého čaje těsně předtím, než jdete spát, působí jako příjemný rituál k lepšímu spaní, ale také zvyšuje tělesnou teplotu, což vede k pocení. Stejně tak to platí pro všechny teplé a alkoholické nápoje.

Vycházka s pejskem před spaním uklidňuje.

Do lůžka už jen naprosto zklidněná

Proveďte před spaním „bezstresovou přípravu“. Procvičujte pomalé a hluboké dýchání, vyhněte se televizní, mobilní i počítačové obrazovce a pokuste se vytvořit klidné prostředí, které přispěje k vaší vnitřní harmonizaci.

Jestli máte psa, jděte ho vyvenčit, a tím pádem se provětrat nebo si vezměte knížku pohodového ladění a začtěte se.

Vhodné oblečení a ložní prádlo

Volte na spaní materiál, který je prodyšný a neabsorbuje pot. Nebudete tak muset měnit oblečení uprostřed noci či každé ráno a ztrácet drahocenný čas potřebný ke spaní. Ložní prádlo je také důležité. Vyhněte se přikrývkám a opět volte v ideálním případě látky, které neabsorbují pot.

Žádné světlo ani teplo

Ať už jde o ložnici, nebo jiný prostor, kde zrovna spíte, dotyčné místo by mělo být udržováno v chladu se sníženou pokojovou teplotou. Jestliže máte partnera s odlišnou potřebou teploty v místnosti, použijte ventilátor u postele.

Je totiž důležité v místnosti udržovat cirkulaci vzduchu. Naučte se spát v absolutní tmě, pomoci si můžete i látkovou maskou na oči.

reklama
reklama