Tipy, jak snížit cholesterol

O svůj cholesterol se člověk obvykle nezajímá do chvíle, kdy ho lékař při prohlídce upozorní, že výsledky nejsou dobré a že by měl zapracovat na tom, aby hladinu snížil. Jak na to?

Ovoce a zelenina

Také vás může zajímat ...

V konzumaci ovoce a zeleniny se nemusíme, kromě velmi sladkých druhů, nijak omezovat. Nejenže obsahují minimum tuku a kalorií, a tedy nezvyšují cholesterol, ale jsou rovněž bohaté na přírodní fytosteroly a fytofenoly. A právě tyto látky mají schopnost hladinu nebezpečného cholesterolu v krvi snižovat.

Samozřejmě to není o tom, že ovoce budeme jíst po kilech, má totiž hodně ovocného cukru, proto je lepší ho jíst během dopoledne. Naopak zelenina nevadí v žádném množství.

Živočišné tuky vynecháme

Při výběru tuků a olejů dáme přednost rostlinným. Ty obsahují nenasycené mastné kyseliny. Vyhneme se nasyceným mastným kyselinám, které se nacházejí zejména v živočišných tucích, například v máslu nebo slanině.

Pozor si dáme na mastné kyseliny, které se skrývají v částečně ztužených rostlinných olejích. Pečivo jen s vlákninou Určitě omezíme konzumaci bílého pečiva a nahradíme ho tmavým, celozrnným. To obsahuje vyšší množství vlákniny, tedy složky, která není vstřebatelná střevem a při své cestě napomáhá také vylučování cholesterolu z organismu.

Nízkotučné výrobky

Červené maso, které obsahuje více tuku, a tedy i obávaného cholesterolu, nahradíme takzvaným bílým masem: kuřecím, krůtím, rybím nebo králičím. Snažíme se celkově snížit příjem tuku v konzumovaných potravinách.

.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje šťastná hvězda

Váš oblíbený časopis Moje šťastná hvězda dostal novější kabátek! Můžete se těšit na nové rubriky, ještě více žhavých kauz, které hýbou českým showbyznysem, dojemné osudy filmových legend i pikantní lásky slavných. To vše už v tomto čísle!

Komentáře

reklama