Zdravý pohyb pro vaše klouby

Netrénovanému tělu může nečekaný pohyb způsobit řadu problémů. Zároveň se často objeví příznaky, o kterých se při běžném pohybu nedozvíme.

Mezi nejvýraznější patří především bolest a ztuhlost kloubů při zátěži, dále pak citlivost na chlad a počasí, bolesti svalů, výrazné zhoršení pohyblivosti, nebo dokonce i bolesti během noci. Typická je také tzv.

Také vás může zajímat ...

startovací bolest a ztuhlost, která vzniká především ráno po probuzení, případně po jiném delším klidu,“ vysvětluje MUDr. Pavel Drbal, specialista na fyzikální a rehabilitační lékařství.

Jak chránit klouby?

Pravidelně posilujte svaly dolních končetin, protože vyvinuté svaly jsou schopny vykompenzovat sníženou funkci kloubů. Ideálním pohybem je např. jízda na kole, chůze, plavání, jóga nebo i obyčejný strečink. Zaregistrujete-li první příznaky, doporučují odborníci omezit především pohyby s doskoky, při kterých klouby velmi trpí.

Pokud se u vás bolesti kloubů objeví a máte lékařem předepsané léky proti bolesti, věnujte svým kloubům péči dvojnásobnou! Dopřejte jim speciální vnitřní výživu, hýbejte se. Pokud máte nadváhu, pokuste se nadbytečná kila shodit.

.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje šťastná hvězda

Váš oblíbený časopis Moje šťastná hvězda dostal novější kabátek! Můžete se těšit na nové rubriky, ještě více žhavých kauz, které hýbou českým showbyznysem, dojemné osudy filmových legend i pikantní lásky slavných. To vše už v tomto čísle!

Komentáře

...