Zdroj vlákniny psyllium

Podporuje činnost střev, pomáhá při zažívacích problémech jako zácpa či nadýmání. Jednou z možností, jak do jídelníčku dostat více vlákniny, je užívání psyllia.

Jedná se o rostlinu s českým názvem jitrocel indický a přirozeně roste v Íránu nebo Indii. Stvoly jsou po odkvětu tvořeny malými semínky, jež jsou krytá slupkou. Právě tato slupka je zázračným zdrojem vlákniny.

Také vás může zajímat ...

Jak se užívá?

Psyllium můžeme sehnat ve formě prášku. Nejlepší volbou je naturální forma, bez ochucovacích složek a aromat, která mohou být zdrojem nežádoucích účinků. Při zácpě a úpravě stolice se doporučuje 1–2 x denně rozmíchat 2 čajové lžičky psyllia ve vodě nebo přidat do jídla, které má dostatek tekutiny.

Při regulaci hmotnosti se udává dávkování 1 čajové lžičky na každé jídlo. Za den by dospělý člověk neměl zkonzumovat více než 5 – 6 lžiček psyllia.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje šťastná hvězda

Váš oblíbený časopis Moje šťastná hvězda dostal novější kabátek! Můžete se těšit na nové rubriky, ještě více žhavých kauz, které hýbou českým showbyznysem, dojemné osudy filmových legend i pikantní lásky slavných. To vše už v tomto čísle!

Komentáře

...