Zkroťte vysoký cholesterol

Za zdravotní problémy může často náš jídelníček a špatné návyky.

Byla jste na preventivní prohlídce a zjistili vám v krvi vyšší hladinu cholesterolu? Následující potraviny vám ji pomohou jednoduše, a navíc chutně upravit.

Známý cholesterol je látka tukové povahy, která je nepostradatelná pro lidské zdraví. Je součástí všech buněk, je základní stavební jednotkou nervů a je nutný pro tvorbu hormonů. Problém nastává ve chvíli, kdy je cholesterolu v organismu moc.

Olivový olej pomáhá udržovat normální hladinu tlaku.

Ukládá se totiž v cévách, což může vést k jejich zúžení, omezení průtoku krve a v konečném důsledku i k srdečnímu infarktu. Obecně platí, že strava bohatá na čerstvou zeleninu a ovoce je spolu s pravidelným cvičením nejdůležitější součástí prevence vysoké hladiny cholesterolu a dalších civilizačních chorob.

Libové maso

Do jídelníčku můžete bez obav zařadit kuře bez kůže, dopřát si můžete také králíka, zvěřinu (zajíc, srnčí, bažant či koroptev), rovněž jsou vhodné ryby, jako je okoun, treska, štika a pstruh. Omezit byste naopak měla příjem hovězího masa, tučného vepřového masa a uzenin.

Mléčné výrobky

Jsou důležité, protože obsahují vápník a bílkoviny, ale vybírejte pouze ty nízkotučné, které mají obsah tuku do 1,5 %. Zařaďte do jídelníčku i čerstvé sýry, kefír, nízkotučné jogurty, tvarůžky nebo cottage.

Luštěniny

Luštěniny obsahují velké množství vlákniny, která je velmi potřebná při snižování hladiny cholesterolu. Můžete je zařadit jako slanou přílohu, ale lze je jíst i nasladko. Nejlepší službu vám prokáže čočka, cizrna a fazole.

Rajčata

Obsahují draslík a vitaminy A a C. Navíc v nich najdete antioxidant lykopen, což je látka, která je přímo spojená se snížením hladiny „špatného“ cholesterolu v krvi.

Bylinky

Při ochucování pokrmů dejte přednost bylinkám, nejlépe čerstvým. Obsahují antioxidanty, které pomáhají zlepšit hladinu cholesterolu. Vyzkoušejte například bazalku, koriandr, rozmarýn, česnek, estragon, mátu a oregano.

Avokádo

Avokádo obsahuje několik užitečných vitaminů a je dobrým zdrojem vlákniny. Studie potvrdily, že konzumace půlky avokáda denně pozitivně reguluje cholesterol a snižuje krevní tlak.

Tip: Kloktejte olivový olej

Extra panenský olivový olej obsahuje fenoly, které na sebe vážou cholesterol, a dále minerály, antioxidanty a důležité nenasycené mastné kyseliny. Pomáhá udržovat normální hladinu krevního tlaku, má příznivý vliv na oxidaci LDL cholesterolu a podporuje cirkulaci krve v cévách.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden