Prožijte léto v pohodě a bez přibírání na váze

Léto je skvělá příležitost udělat něco pro svou postavu i zdraví. Využijte ho k regeneraci těla i psychiky.

Někdo tráví hodiny u vody, další vyrazí na túru, jiný za kulturou nebo na dobré jídlo. Je velmi důležité si nastavit správný režim, a to jak v jídle, tak i v pohybu.

Jídlo jako základ

Důležité je, aby jídlo bylo různorodé a dodávalo tělu veškeré potřebné živiny. Právě v létě můžete využít tu nejčerstvější sezonní nabídku ovoce a zeleniny. Část úrody si naložte na zimu, nejzdravější metodou je kvašení.

I trvanlivé potraviny si vybírejte takové, které jsou tělu prospěšné, zdravé a pomáhají i při hubnutí. Vyzkoušejte třeba rýži natural, jáhly, pohanku, čirok, quinou, různé druhy čočky, fazole azuki, cizrnu, hrách nebo mungo, oříšky a semínka.

Patřičné duševní rozpoložení navodí jóga. Stačí pár jednoduchých cviků.

Do polosyta...

Nemusíte se vzdát ani sladkostí – stačí na pečení použít zdravější varianty mouky: pohankovou, čirokovou či cizrnovou. Z masa si dopřejte zejména rybí, drůbeží, občas si klidně dejte i libové hovězí či vepřové. Hlavně se nepřejídejte, bohatě stačí poloviční porce. Samozřejmostí by měl být i správný pitný režim.

Ve zdravém těle zdravý duch

Využijte krásné počasí k procházkám. Chůze je přirozený pohyb a na čerstvém vzduchu přispívá k lepšímu okysličení krve, což vede ke zlepšení kognitivních funkcí mozku, zvýšení kreativity a poklesu špatné nálady. Chůze samozřejmě ovlivňuje i hubnutí.

Oříšky patří mezi povolené zdravé mlsání.

Jděte za štěstím

Při chůzi se v těle zvyšuje tepová frekvence, srdce a plíce se lépe prokrvují, okysličují, mozek dostává více živin, střeva se rozpohybují, zlepšuje se trávení. V těle se uvolní endorfiny, které přirozeně navodí pocit štěstí.

Vyjděte si denně na 20–30minutovou procházku a výsledky se dostaví. Ideálně pravidelnou chůzi doplňte další sportovní aktivitou, která vás baví – plaváním, jízdou na kole, jógou nebo volejbalem s přáteli.

Vyžeňte stres

Recept na cestu k optimální postavě je moc se nestresovat, nebude pak mít potřebu obalovat nervy tukem. Udělejte maximum pro to, abyste nezaháněli stres jídlem. Jezte pravidelně po 2,5–3 hodinách a místo toho, abyste „hřešili“ jídlem, se jděte raději projít.

Mnoho lidí uklidňuje něco chroupat, ale i to jde zdravě – nakrájejte si zeleninu na hranolky.

Vláknina v ní obsažená vám dodá větší pocit nasycení, a potřebu jíst tak udržíte lépe na uzdě.

Dobré je najít si pro uklidnění a zabavení se nějaký nový nebo staronový koníček.

Co takhle šít, číst si, vařit zdravé pokrmy, zacvičit si, nejlépe na čerstvém vzduchu, vzdělávat se, kutit, zazpívat si či zahrát si na hudební nástroj? Možností je spousta.

reklama
reklama

Komentáře